8 Ocak 2009 Perşembe

Çalışma Yaşamındaki Zaman Tuzakları

Zaman mı sizi yönetiyor, siz mi zamanı yönetiyorsunuz?

Aslında pek çok zaman tuzağı insanın kendisinden kaynaklanır. Kendinize bazı sorular sorduğunuzda aslında bazı zaman tuzaklarını kendinizin yarattığını göreceksiniz. Zaman tuzaklarından hangilerine siz neden oluyorsunuz? Hangilerini başkaları, dış kaynaklar dış kaynaklar oluşturuyor? Bu dış kaynaklardan hangileri kontrol altına alınabilir, hangilerini ortadan kaldırabilirsiniz? Bu soruların cevap alternatiflerini Martin Scoot zaman Yönetimi isimli kitabında sizlere sunuyor. İşte çalışma yaşamındaki zaman tuzaklardan birkaçı:
  • Basit soruları sormaktan çekinmek
  • Başkalarına sorumluluk vermemek
  • Biliyormuş gibi davranmak
  • Birkaç işi birden yapmaya çalışmak
  • Boş işleri önlemeyi göz ardı etmek
  • Boş işlerin peşinden koşmak, önemsiz işleri önce yapmak
  • Dağınık masa (dağıtmamak), düzensiz çalışma ve düzensiz ortam
  • Dinlenme saatlerinin düzensizliği
  • Dış ortamlara fazla açık olmak
  • (Korku yüzünden) Erteleme (yapamama, zevk almama, bilmeme, başaramama)
  • Gereğinden fazla kırtasiye ile uğraşmak
  • Gündemsiz, programsız toplantılar
  • Günlük ayrıntılara boğulmak
  • Hayır diyememek
  • İşleri ucu ucuna yetecek şekilde planlamak
  • İşleri yarım bırakmak
  • Kolay ve tanıdık işleri hep son ana saklamak
  • Konsantrasyon eksikliği
  • Müzik eşliğinde çalışmak
  • Telefon görüşmeleri (gereğinden uzun/kişisel/boş yere uzatmak/not almamak)
  • Tutamayacağımız sözler vermek
  • Unutmak / Ajanda tutmamak
Kaynak: Pelin Körfez (14.11.2007),
http://www.kariyer.net/kariyerRehberi/kariyerRehberiDetay.kariyer?prt=81&kn=254

Hiç yorum yok: