16 Ekim 2007 Salı

Plan Yapmamanın Beş Yaygın Bahanesi

Hyrum Smith'e göre plan yapmamanın beş yaygın bahanesi var:
1- Plan yapmaya vaktim yok: ABD'de yapılan bir ankete göre, insanların %97'sinin plan yapmadığı, bunların %72'sinin de plan yapmama gerekçeleri olarak zamanlarının olmadığını ileri sürdüğü ortaya çıkmıştır.
2- Neler yapmam gerektiğini zaten biliyorum. Neden plan yapmaya zaman harcayayım?: Bu insanlara, hayattan neler beklediğini, ailesi veya mesleği ile ilgili neler gerçekleştirmek istediğini iştenlikle sorarsanız, günün rutin işleri içinde yer almayan birçok iş ortaya çıkar.
3- Plan yapmak bana yarar getirmiyor; çünkü zamanım çok fazla bölünüyor: Bölünmeler plan yapmamak için geçerli bir bahane değildir. Eğer zamanınız kısıtlıysa işlerinizi başka işlerin arasına sıkıştırabilmek için ufak parçalara ayırmayı denemelisiniz.
4- Uzun bir iş listem olduğunda kendimi kısıtlanmış hissediyorum: Planlamanın size daha fazla özgürlük sağlayacağını düşünerek anlamlı ve etkin bir biçimde plan yapmalısınız.
5- Doğru dürüst plan yapmayı bilmiyorum: Eğer gerçekten plan yapmayı bilmiyorsanız öğrenebilirsiniz. Eğer plan yapmanın gereğine inanmışsanız, gereksiz görenlere göre avantajlı bir durumdasınız demektir.

Mahmut Harmancı, İşte Zaman Yönetimi, ISBN: 975-269-185-4, 2006, Sayfa 82/83

İşte Zaman YönetimiBu kitaptan olan bütün alıntıları oku...

Kitabı satın al...

Hiç yorum yok: