31 Ekim 2007 Çarşamba

İyi Bir Büro Düzenlemesi İçin Dikkat Edilecek Hususlar

- Yönetici için olduğu kadar sekreter için de uygun olan bir çalışma ortamı planlanmalıdır.

- Sürekli birlikte çalışılan yardımcılar size yakın bir yerde bulunmalıdır.

- Işıklandırma yeterli olmalıdır. Işık arkamızdan gelmeli, göz alıcı olmamalı, ihtiyacımıza göre ayarlanabilmeli ve eşit olarak dağıtılmış olmalıdır.

- Sıkça kullanılan gereçler kolay ulaşılabilir bir yerde olmalıdır.

- Fazla dağınıklığa neden olan ve dikkat dağıtan şeyler ortadan kaldırılmalıdır.

- Çalışma koltuğu; makul yükseklikte, rahat ve ayarlanabilir olmalıdır.

- Masanız; gelip geçenin rahatsız etmemesi için kapıyı doğrudan gören bir yerden, dikkatinizin dağılmaması için pencereden, gürültüden rahatsız olmamak için koridordan uzak olmalıdır.

- Çalışma masası; yeterli büyüklükte, kullanışlı, yeterli iç bölmeleri ve ekleri olan, uygun ve fonksiyonel olmalıdır.

- Bilgisayar, telefon gibi gerekli aletleri koymak için yeterli yer olmalıdır.

- Büronuza koyduğunuz şeyler kişiliğinizi yansıtmalıdır.

- Oturma grubu yeterli olmalı; fakat çok rahat olmamalıdır. Rahat ortamlar, çalışmaları olumsuz olarak etkiler, gereksiz sohbetlere, ziyaretlerin uzamasına neden olur.

- Gerektiğinde ikinci bir masa olmalıdır.

- Uygun ısıtma ve serinletme sistemine sahip olmalıdır.

Mahmut Harmancı, İşte Zaman Yönetimi, ISBN: 975-269-185-4, 2006, Sayfa 127/128

İşte Zaman YönetimiBu kitaptan olan bütün alıntıları oku...

Kitabı satın al...

Hiç yorum yok: